mandag den 5. december 2011

5. december - stjerneskud


"Når jeg ser et stjerneskud..." Inspireret af papir-feen Rie Elise Larsen har jeg hængt stjerneskud op i døren ud til min udestue.


Du skal bruge:
  • Stjerneskabelon
  • Transparent karton
  • Saks og hvid sytråd
Stjernerne klippes ud efter skabelonen i transperant karton. Til den miderste række har jeg brugt 2 store og 1 lille stjerne, og til de yderste rækker har jeg brugt 2 små stjerner.


Stjernerne syes sammen lidt forskudt på en række på symaskinen med hvid sytråd. Husk at starte med et langt stykke sytråd foroven og et stykke tråd mellem hver stjerne. Træk forsigtig i sytråden, hver gang en stjerne er syet sammen og afslut med et stykke tråd til sidst. Fold stjernene lidt fra hinanden for at give en dybdeeffekt, før de hænges op.



Stjerneskuddene kan også hænges på juletræet ligesom flag-guilander.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar